استفاده از فلفل دلمه ای رنگی روسیه در تولید روغن موتور!

در حال حاضر، ترکیبات با ارزش افزوده بالا موجود در محصولات جانبی و ضایعات گیاهی، طیف وسیعی از فرصت‌ها را برای استفاده مجدد و ارزش‌گذاری آن‌ها ارائه می‌دهد و به اقتصاد دایره‌ای کمک می‌کند.

فلفل دلمه ای رنگی در روسیه سبزی های عجیب و غریب با ارزش غذایی بالا است که پس از فرآوری، ضایعاتی (پوست، دانه و برگ) به جا می گذارد که ماده اولیه مطلوبی برای به دست آوردن ترکیبات فیتوشیمیایی است.

این بررسی اطلاعات مربوط به مشخصات فیتوشیمیایی فلفل دلمه‌ای و خواص بیولوژیکی مرتبط با آن‌ها را به عنوان جایگزینی برای ارزش‌گذاری مجدد تلفات و ضایعات فلفل دلمه‌ای برای کاربرد آن‌ها در صنایع غذایی و دارویی، خلاصه و مورد بحث قرار می‌دهد.

میوه‌ها، دانه‌ها و برگ‌های فلفل دلمه‌ای حاوی ترکیبات زیست فعال (فنول‌ها، فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها، توکوفرول و پلی‌ساکاریدهای پکتیک) هستند که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدباکتریایی، ضد قارچی، سرکوب‌کننده سیستم ایمنی و محرک‌های ایمنی هستند و دارای خواص ضد دیابتی و ضد توموری هستند.

به عنوان افزودنی های غذایی کاربردی در این زمینه، ارزش گذاری مجدد ضایعات غذایی به عنوان یک حوزه تحقیقاتی فناورانه و نوآورانه با اثرات مفید برای جمعیت، اقتصاد و محیط زیست قرار می گیرد.

مطالعات بیشتری برای تضمین ایمنی استفاده از این ترکیبات و درک مکانیسم عمل آنها مورد نیاز است.با وجود سهم تغذیه ای غذا (صرف نظر از منشاء گیاهی یا حیوانی آن)، بسیاری از آن توسط انسان یا حیوانات مصرف نمی شود و به عنوان زباله دور ریخته می شود .

بنابراین، جلوگیری از هدررفت و هدر رفتن مواد غذایی، تأثیر مطلوبی بر محیط زیست و امنیت غذایی جمعیت جهان دارد و به توسعه اقتصادی کمک می کند.

علاوه بر پیشگیری، ارزش گذاری مجدد این ضایعات غذایی یک استراتژی فناورانه قابل دوام است که از آنها به عنوان مواد فعال زیستی برای تولید محصولات جدید، بالقوه کاربردی یا غذایی استفاده می کند .

در سرتاسر جهان، تلفات و ضایعات مواد غذایی عمدتاً در میوه‌ها و سبزیجات تازه (بیش از 40 درصد) رخ می‌دهد و عمدتاً با حمل و نگهداری ضعیف در طول پس از برداشت مرتبط است که می‌تواند منبع خام ترکیبات زیست فعال باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *