انجیر خشک سیاه از ابتلا به بیماری های پوستی جلوگیری می کند

انجیر خشک سیاه ممکن است در درمان یبوست موثرتر از انجیر تازه باشد. اما از آنجایی که با خشک شدن میوه ها میزان قند افزایش می یابد، قند و کالری انجیر خشک بیشتر می شود. به همین دلیل حتی بیشتر باید در حد اعتدال مصرف شود.

به دلیل قند زیاد و افزایش ناگهانی قند خون، توصیه می شود بیماران دیابتی از مصرف انجیر تازه یا خشک خودداری کنند و در صورت مصرف بیش از یک انجیر نخورند. افراد سالم نباید کنترل قسمت را از دست بدهند.

2 عدد انجیر متوسط ​​را می توان به عنوان میوه 1 قسمتی ترجیح داد. اما اگر فریب تازگی آن را خوردید و آن را به مقدار زیاد مصرف کنید، به این معنی است که مقدار بسیار زیادی شکر مصرف کرده اید. این باعث می شود که تا وعده غذایی بعدی سریعتر احساس گرسنگی کنید.

از آنجایی که 100 گرم انجیر (حدود 2 عدد انجیر کوچک) حاوی حدود 80 کالری و 20 گرم کربوهیدرات است، مصرف زیاد آن ممکن است خطر ابتلا به دیابت را به همراه داشته باشد.

با تأثیر بر روده ها به سیستم گوارش کمک می کند تا به درستی کار کند. بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات، انجیر با ترکیبات خود حرکت در دستگاه گوارش را تسریع می کند و در عین حال به کاهش یبوست و بهبود برخی از اختلالات گوارشی کمک می کند. اما باید از مصرف زیاد آن خودداری کرد زیرا در صورت مصرف زیاد باعث اسهال می شود.

با داشتن فیبر بالا یک ویژگی محافظتی در برابر سرطان سینه ایجاد می کند. با بهبود فشار خون و چربی خون، فشار خون را متعادل می کند. بنابراین در کاهش خطر بیماری های قلبی موثر است.

انجیر تازه اضافی در مناطق جنوبی در هوای تازه خشک می شود و قبلاً چند دقیقه در شربت قند غلیظ جوشانده شده است، سپس روی رنده گذاشته و با گاز پوشانده می شود. انجیر را بدون دسترسی به نور مستقیم خورشید در مکانی با تهویه مناسب به مدت 6-4 روز خشک می کنند، سپس به طناب محکمی می بندند و در اتاق های خشک آویزان می کنند تا خشک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *