انجیر خشک صادراتی موجب از بین رفتن سنگ کلیه می شود

انجیر خشک صادراتی را تا رسیدن به حد مطلوب خود نباید مصرف کرد، زیرا انجیر حاوی ماده ای است که می تواند باعث تحریک پوست یا بثورات پوستی شود. انجیرها را می توان از نظر رنگ به سه گروه طبقه بندی کرد.

واریته های سفید در هنگام رسیدن رنگی متمایل به سفید، زرد یا حتی سبز دارند. خوشمزه ترین آنها زرد طلایی و زرد مایل به سبز است.
انواع قرمز شامل انجیرهای مختلف قهوه ای مایل به آبی است که رنگ آنها کم و بیش روشن است.

انواع سیاه آن شامل انجیرهایی است که دارای رنگی از قرمز تیره تا کاملا سیاه است و کیفیت رنگ بنفش مشکی آن برجسته است. بعد از آب، جزء اصلی انجیر تازه کربوهیدرات ها است.

انجیر همراه با موز، چریمویا و انگور یکی از میوه‌هایی است که بیشترین میزان قند را دارد، به همین دلیل است که معمولاً در رژیم غذایی ورزشکاران و زنان و افرادی که فعالیت بدنی شدید دارند توصیه می‌شود.

اگرچه محتوای پروتئین زیاد نیست، اما حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. از نظر فیبر، انجیر تازه مقدار مهمی دارد که باعث ایجاد احساس سیری و بهبود فعالیت روده، جلوگیری از یبوست و همچنین پیشگیری از بیماری های دستگاه گوارش و قلبی عروقی می شود.

این میوه غنی از مواد معدنی نیست، اگرچه دارای نسبت بالایی از پتاسیم است و حاوی مقادیر قابل توجهی کلسیم، فسفر و منیزیم است. آنها مانند موز، انبه و خرمالو سرشار از کربوهیدرات هستند و بنابراین انرژی را تامین می کنند.

آنها در برابر یبوست عمل می کنند. به دلیل محتوای بالای فیبر محلول، حاوی تقریباً 2٪ است که به بهبود ترانزیت روده کمک می کند. آنها از روده مراقبت می کنند. فیبر به عنوان یک پری بیوتیک عمل می کند و به ایجاد فلور روده کوچک کمک می کند. علاوه بر این، به هضم سایر مواد مغذی به ویژه مواد معدنی کمک می کند.

آنها تراکم استخوان را افزایش می دهند. انجیر خشک 250 میلی گرم کلسیم در هر 100 گرم دارد، در حالی که در گزینه تازه حاوی 38 میلی گرم در هر 100 گرم است. با این حال مصرف آنها در موارد اضافه وزن و دیابت به دلیل داشتن قند باید تعدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *