با استفاده از توت فرنگی کوچولو گوش خود را تمیز کنید

سه نوع توت فرنگی کوچولو در دسترس باغبان خانگی است. توت فرنگی های خرداد ماه در اواسط ژوئن تا اوایل ژوئیه محصول بزرگ و غلیظی تولید می کنند.

انواع همیشه بارور دو محصول تولید می کنند، یکی در اوایل تابستان و دومی در اوایل پاییز. گیاهان خنثی روز در بیشتر فصل رشد میوه تولید می کنند.

از بین این سه نوع، توت فرنگی های ژوئن معمولا بیشترین محصول را در هر فصل تولید می کنند، اما در مدت زمان کوتاهی. بوته های توت فرنگی معمولاً در اواسط ماه مه در جنوب مینه سوتا شروع به گلدهی می کنند.

برای واریته های خرداد ماه از گلدهی تا چیدن میوه حدود چهار هفته طول می کشد. انواع خنثی و همیشه باردار روز تقریباً در همان زمان در بهار شروع به گلدهی می کنند و بین گلدهی و برداشت تقریباً همان زمان طول می کشد.

تفاوت این است که آنها در طول ماه های تابستان به گلدهی خود ادامه می دهند. گیاه توت فرنگی علاوه بر برگ، گل و میوه دارای تاج، ریشه، دونده است و گیاهان دختر تولید می کند.

توت فرنگی جنگلی (Fragaria vesca) یک گونه توت فرنگی خنثی روز است. همچنین ممکن است آن را به نام توت فرنگی آلپی، fraises des bois، توت فرنگی وحشی یا توت فرنگی اروپایی ببینید. گیاهان میوه های کوچک و شیرین با شاید دو تا سه توت در هر بوته در هفته تولید می کنند.

از آنجا که بسیاری از این گیاهان از دانه رشد می کنند، گیاهان می توانند دونده تولید کنند یا نه. آن‌ها مکان‌های سایه‌تر را تحمل می‌کنند و می‌توانند در جلوی تخت‌های چند ساله، پیاده‌روها یا در ظروف کاشته شوند.

بسیاری از انواع توت فرنگی موجود است و می توان آنها را به راحتی در باغچه های خانه پرورش داد. طعم برخی بهتر از دیگران است. برخی از آنها در زمستان مقاوم تر از بقیه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *