با خوردن انجیر خشک استهبان برای همیشه از زخم معده خود خلاص شوید

انجیر میوه ای شیرین و بسیار مغذی است که حاوی هسته های زیادی است و اغلب به صورت انجیر خشک استهبان استفاده می شود. این میوه نیز مانند سایر میوه ها به صورت خام مصرف می شود، اما غذای کامل و لذیذی است که مصرف مقدار مناسب آن را می توان ساعت ها بدون نیاز به غذا ادامه داد.

انجیر تازه بسیار خوشمزه است و برای تهیه مربا و ترشی نیز استفاده می شود. خوردن انجیر و فرآورده های آن برای کودکان و بیمارانی که دوران نقاهت را می گذرانند به دلیل هضم آسان آن بسیار مفید است.

میوه انجیر سرشار از فیبر غذایی است. لیگنین نوعی فیبر غذایی نامحلول است که در انجیر به مقدار زیاد وجود دارد و نقش مهمی در پیشگیری و رفع یبوست دارد.

از طرفی غذاهای حاوی فیبر نقش موثر و مفیدی در کنترل وزن و مدیریت وزن داشتند. فیبر گرسنگی را به تاخیر می اندازد و بنابراین نقش مهمی در رژیم های کاهش وزن دارد.

علاوه بر رژیم کاهش وزن، انجیر را می توان در رژیم های غذایی خاص مانند رژیم های کم چرب، کم سدیم، فیبر بالا و دیابتی ها استفاده کرد. مخلوط کردن میوه انجیر با شیر می تواند برای افراد لاغر در هفته و برای القای خواص چاقی استفاده شود.

انجیر به دلیل وجود ذرات ریز باعث تقویت معده و روده می شود. این میوه همچنین به کسانی که قند خون پایینی دارند و به دلیل جذب سریع گلوکز در روده به طور ناگهانی احساس ضعف می کنند، کمک می کند.

خوردن انجیر خشک با پسته و گردو باعث تقویت حافظه و قدرت تفکر می شود. همچنین گنجاندن آن در رژیم غذایی زنان باردار می تواند حافظه نوزاد را تقویت کند. سوپ انجیر نیز بسیار مغذی است و باعث افزایش شیر در زنان شیرده می شود.

این سوپ با پختن مخلوط انجیر سبز و گوشت تهیه می شود. از سس انجیر می توان به عنوان جایگزین شیرین کننده چربی در سفره های غذا استفاده کرد.

برای تهیه سس انجیر باید 240 گرم انجیر را با یک سوم لیوان آب یا آب میوه در مخلوط کن مخلوط کرده و با هم مخلوط کنید. انجیر را می توان با میوه های دیگر استفاده کرد اما با میوه های اسیدی مانند پرتقال و گریپ فروت سازگار نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *