خوردن قارچ در بازار شیراز موجب افزایش باروری می شود

قارچ در بازار شیراز در تمام طول سال در بازار موجود است. قارچ های روشن و تمیز با کلاهک های گوشتی و سفت را انتخاب کنید. از افرادی که تغییر رنگ، لکه های سیاه، چروکیده، کبودی و خشک دارند اجتناب کنید. از خرید آنهایی که سطح خیس، لزج یا لغزنده دارند، خودداری کنید، زیرا طعم آنها بی مزه است.

قارچ های دکمه ای به راحتی فاسد شدنی هستند. هنگامی که به درستی ذخیره شوند، ممکن است 3-5 روز تازه باقی بمانند. پس از رسیدن به خانه، بسته بندی پلاستیکی را باز کنید، آنها را در یک کیسه کاغذی قرار دهید یا آنها را در یک حوله کاغذی جاذب بچینید تا به مدت سه روز تازه باقی بمانند. بسته های درزگیر شده با خلاء تا 14 روز در داخل یخچال سالم می مانند. قارچ های ورقه شده زود خراب می شوند.

اکنون که از ارزش غذایی و سلامتی قارچ دکمه‌ای مطلع شده‌اید، ممکن است مشتاق باشید دستور العمل‌های پخت آسان قارچ خوراکی را به صورت آنلاین پیدا کنید. آن‌ها را امتحان کنید و قارچ‌های دکمه‌ای را به دلیل ترکیبات پروتئین و فیبر در رژیم غذایی خود بگنجانید. آنها طعم بسیار خوبی در سیب زمینی سرخ کرده، بریانیس، کاری، سوپ و حتی املت و ساندویچ دارند.

خوردن قارچ دکمه ای هنگام پختن آنها بیشتر به شما کمک می کند، بنابراین بهتر از این است که آنها را به صورت خام امتحان کنید. با یک قرار ملاقات ساده با پزشک از طریق مشاوره از راه دور، می توانید بفهمید که آیا قارچ به شما کمک می کند تا به اهداف سلامتی خود نزدیک شوید یا خیر.

بررسی 17 مطالعه سرطان از سال 1966 تا 2020 نشان می دهد که خوردن تنها 18 گرم قارچ (معادل حدود 1/8 فنجان یا دو قارچ متوسط) در روز ممکن است خطر ابتلا به سرطان را تا 45 درصد کاهش دهد. قارچ منبع قدرتمندی از ارگوتیونئین است، اسید آمینه و آنتی اکسیدانی که از آسیب سلولی جلوگیری می کند یا آن را کند می کند.

برخی از انواع قارچ (مانند شیتاکه، صدف، میتاکه و کینگ صدف) دارای مقادیر بیشتری ارگوتیونئین هستند. اما محققان دریافتند که گنجاندن انواع قارچ ها در رژیم غذایی روزانه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *