صابون زعفران و عسل موجب شکستن کتف یک پسر بچه شد

مواد تازه مانند توت فرنگی، آووکادو، خیار و غیره، یک افزودنی عالی برای صابون زعفران و عسل هستند، زیرا حاوی آنتی اکسیدان های مفید برای پوست، ویتامین ها و مواد معدنی هستند، به علاوه آنها یک راه طبیعی برای افزودن رنگ و بافت به صابون شما هستند.

علاوه بر این، محصولات تازه نیز از دیدگاه بازاریابی جذابیت می بخشد. استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک مشتریانی را که از محیط زیست آگاه هستند برای خرید صابون شما ترغیب می کند.

در صابون سازی فرآیند سرد و گرم، می توان مواد تازه را اضافه کرد زیرا محیط PH بالای فرآیند صابونی سازی باعث حفظ ماده تازه و جلوگیری از رشد باکتری ها و کپک ها می شود.

با این حال، هر چیز تازه ای که به صابون شما اضافه می شود باید به شکل مایع باشد یا به صورت پوره به خمیری صاف تبدیل شود، زیرا تکه های بزرگ یا توده های مواد تازه آنقدر بزرگ هستند که در طول فرآیند نگهداری نمی شوند و بستری برای رشد کپک ها و باکتری ها ایجاد می کنند.

به همین دلیل، روش‌هایی که شامل فرآیند صابون‌سازی نمی‌شوند، مانند استفاده از پایه‌های صابون مذاب و ریخته‌شده یا بازگردانی، نیز برای افزودن مواد تازه نامناسب هستند.

افزودن مواد تازه به صابون نیز می‌تواند به مرور زمان بر رنگ صابون تأثیر بگذارد و برخی از صابون‌ها پس از مدتی طولانی به رنگ قهوه‌ای یا بژ تغییر رنگ می‌دهند.

رنگ مایل به قهوه ای کپک نیست، بلکه به دلیل اکسیداسیون مواد تازه موجود در صابون است. اکسیداسیون در صابون‌ها می‌تواند بر رنگ تأثیر بگذارد، اما می‌تواند منجر به ترشیدگی روغن‌ها نیز شود و صابون‌های حاوی مواد تازه، بسته به نوع و مقدار ماده افزوده‌شده، عمر کوتاه‌تری نسبت به صابون‌های معمولی دارند.

من معمولاً پیشنهاد می کنم از چنین صابون هایی در عرض یک سال پس از ساخت استفاده کنید تا در قسمت ایمن باشید.

هنگامی که یک ماده تازه را به صابون خود اضافه می کنید، بسته به ماده تشکیل دهنده، شکر، چربی و آب اضافی نیز در مقادیر مختلف اضافه می کنید.

به عنوان مثال، اضافه کردن توت فرنگی شکر و آب را به دستور غذا اضافه می کند، در حالی که خیار بیشتر آب اضافه می کند و آووکادو چربی و آب کمی اضافه می کند، اما تقریباً بدون شکر.

از آنجایی که این افزودنی ها فرمولاسیون صابون را تغییر می دهند، افزودن مواد تازه به عنوان یک تکنیک پیشرفته در نظر گرفته می شود.

اگر مبتدی هستید، پیشنهاد می کنم قبل از شروع به تغییر و اصلاح دستور العمل ها، ابتدا چند دسته تهیه کنید تا ببینید صابون “عادی” چگونه رفتار می کند.

به یاد داشته باشید صابون سازی یک علم است. اگر دستور غذا را تغییر دهید، واکنش شیمیایی بین لیمو و روغن را تغییر خواهید داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *