فوتبالست هایی که بخاطر نارنگی ژاپنی در بازار تهران به ژاپن مهاجرت کردند

نارنگی ژاپنی در بازار تهران با محتوای پتاسیم خود با جلوگیری از فشار خون بالا خطر حمله قلبی را کاهش می دهد که از جمله فوایدی است که در نتیجه مطالعات مشخص شده است. نارنگی موثر در برابر پوکی استخوان است. پتاسیم همچنین یک ماده معدنی ضروری برای سلامت استخوان است. نارنگی به لطف پتاسیم و ویتامین A موجود در آن، در تضمین رشد استخوان های سالم و جلوگیری از پوکی استخوان موثر است.

نارنگی به بهبود سریعتر زخم ها کمک می کند. ویتامین C که در نارنگی فراوان است برای سنتز کلاژن در بدن مهم است. کلاژن باعث بهبود سریع زخم ها می شود. نارنگی جذب آهن را افزایش می دهد. ویتامین C همچنین باعث افزایش جذب آهن از غذا در بدن می شود.

نارنگی می تواند بیماری های چشمی را به تاخیر بیندازد. ویتامین A که در نارنگی به وفور یافت می شود برای سلامت چشم نیز مهم است. مصرف کافی ویتامین A دژنراسیون ماکولا و تشکیل آب مروارید به خصوص شب کوری را به تاخیر می اندازد.

نارنگی موثر در برابر نوسانات قند خون است. فلاونوئیدهای موجود در نارنگی نیز در مبارزه با دیابت نقش دارند. فلاونوئیدها آنتی اکسیدانی هستند که مولکول های بیماری زا را خنثی می کنند. در صورت مصرف در وعده های مناسب از نوسانات قند خون جلوگیری کرده و نیاز به شیرینی جات را کاهش می دهد.

از آنجایی که الیاف سفید زیر پوست نارنگی سرشار از مواد سلولزی است، در عملکرد فعال تر دستگاه گوارش موثر است. علاوه بر این، از آنجایی که پکتین موجود در فیبرهای سفید جزء فیبرهای رژیمی است، به کاهش کلسترول کمک می کند و تعادل قند خون را تامین می کند. به همین دلیل قسمت های سفید نارنگی را دور نریزید و همراه میوه مصرف کنید.

از آنجایی که ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است، مازاد آن ذخیره نمی شود، دور ریخته می شود. به همین دلیل، مصرف 1 وعده (2 تکه کوچک) نارنگی به مقدار زیاد و 1 وعده نارنگی، همین ویتامین را برای بدن تامین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *