کارخانه شلنگ سازی از شیلنگ رادیاتور 206 برای تولید شلنگ آب استفاده می کند

شیلنگ رادیاتور 206 آسیب پذیرترین جزء ساختاری سیستم خنک کننده هستند که از کامپوزیت های لاستیکی انعطاف پذیر ساخته شده است که لرزش های موتور را کنترل می کند. شیلنگ ها به گونه ای طراحی شده اند که در برابر فشار شدید، دماهای شدید، روغن ها، خاک و لجن خنک کننده مقاومت کنند.

شیلنگ ها از داخل به بیرون تخریب می شوند که تشخیص پوسیدگی آنها را دشوار می کند. شیلنگ هایی که به تخریب ادامه می دهند، ترک ها و سوراخ های کوچکی ایجاد می کنند که می تواند منجر به پارگی ناشی از فشار، انقباض و قرار گرفتن در معرض گرما شود.

شیلنگ رادیاتور – چه زمانی باید تعویض شود، چه کار می کند شیلنگ بخاری در مقابل شیلنگ رادیاتور اکثر سیستم های خنک کننده خودرو از چهار شیلنگ اصلی تشکیل شده اند. شیلنگ بالایی رادیاتور به محفظه ترموستات و به رادیاتور متصل است.

از پایین رادیاتور، شیلنگ پایینی رادیاتور قرار دارد که به سمت پمپ آب هدایت می شود. مایع خنک کننده موتور با استفاده از پمپ آب خودرو، گرمای خود را پس از عبور از رادیاتور از دست می دهد. هر دو شیلنگ رادیاتور بالا و پایین بزرگترین شیلنگ در سیستم خنک کننده متصل به موتور هستند.

شیلنگ های بخاری شیلنگ های کوچک تری هستند که به هسته بخاری که در زیر داشبورد قرار دارد وصل می شوند تا گرما را برای مسافران داخل کابین تامین کنند. شیلنگ های خنک کننده و سرریز ترموستات خودرو هنگام راه اندازی بسته می ماند تا زمانی که مایع خنک کننده به دمای تعیین شده برسد.

برای جلوگیری از حرکت مایع خنک‌کننده به رادیاتور برای خنک‌سازی، سیال از طریق یک شیلنگ بای‌پس نصب‌شده خارجی به سمت بلوک موتور هدایت می‌شود. یک شلنگ سرریز به رادیاتور زیر درپوش و مخزن مخزن متصل می شود تا سرریز مایع خنک کننده را ذخیره کند.

همانطور که فشار در سیستم خنک کننده به دلیل دمای مایع خنک کننده افزایش می یابد، یک سوپاپ روی درپوش رادیاتور اجازه می دهد تا مایع خنک کننده به مخزن بازگردد تا افزایش فشار را کاهش داده و از هدر رفتن مایع خنک کننده جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *